Științescu 4.0 Clasic
April 15, 2021

Fondul Științescu este un program național de finanțare pentru proiecte educaționale în domeniul STEAM (științe, tehnologie, inginerie, artă și matematică) care încurajează pasiunea în aceste domenii a copiilor şi tinerilor între 6 şi 18 ani.

 

Programul se desfăşoară în mai multe judeţe din ţară, sub umbrela Federației Fundațiile Comunitare din România, iar în Brașov de către Fundația Comunitară Brașov, în parteneriat cu Romanian-American Foundation şi cu sprijinul partenerilor locali.

 

În prezent suntem la cea de-a patra ediție: Științescu 4.0, ediție care este susținută de către companiile Rap Group, ATOS, Benchmark Electronics, Duvenbeck, Miele România, Pentalog și Diverco, precum și de partenerul strategic național Romanian American Foundation. Bugetul total de finanțare al Fondului Științescu 4.0 este în valoare de 217.000 lei.

 

Programul Științescu 4.0 va include doi piloni: HUB 1.0 și Științescu 4.0 Clasic.

 

Aria de implementare a proiectelor eligibile: județul Brașov, exceptând zona Făgăraș (în această zonă doritorii pot aplica în mod direct către Fondul Științescu coordonat de Fundația Comunitară Țara Făgărașului).

 

Științescu 4.0 Clasic

 

Bugetul total de finanțare al pilonului este 112.000 lei.

 

Vor fi selectate maxim 7 proiecte cu un buget alocat de maxim 16.000 lei/proiect, dintre care 1 proiect ce vizează aria electronicii.

 

Proiectele sunt accesibile pentru următoarele categorii de aplicanți:

  • Echipe interdisciplinare de profesori și învățători;
  • Echipe compuse din elevi, profesori sau studenți (şi orice combinaţie între aceştia);
  • Echipe de pasionați ai științelor din medii profesionale diverse;
  • Organizații neguvernamentale, inclusiv asociații de părinți și absolvenți
  • Grupuri de inițiativă.

 

Aplicantul poate fi o asociație cu personalitate juridică sau un grup de inițiativă (minim 3 persoane cu responsabilitate comună, cu vârstă minimă 18 ani).

 

Categorii de proiecte pe care ne propunem să le finanțăm

 

 Proiectele pot viza următoarele arii (lista este orientativă și ilustrativă, putând fi completată cu idei și direcții noi):

  • cercetare în domeniile educației STEAM (științe, tehnologie, inginerie, artă, matematică)
  • electronică, robotică, imprimare 3D, inteligență artificială și software
  • biologie, chimie
  • fenomenele meteorologice, astronomice, mișcare în spațiu (aeronautică)
  • tehnologie și artă (meloterapie, instalații de artă contemporană, etc.)
  • activități legate de meșteșuguri, broderie și artă computerizată.

 

Proiectele pot aborda următoarele metodologii:

  • Programe educaționale non-formale (învățare prin schimburi de experiență, lucru în echipă, activități practice)
  • Proiecte educaționale care includ activități de tipul “do-it-yourself”
  • Planuri de lecţii, aplicații practice, experimente, materiale didactice și metode educaţionale inovatoare
  • Programe educaționale de tip peer learning (activități de învățare în echipă, învățare reciprocă de la elevi la elevi)
  • Proiecte care stimulează curiozitatea și lucrul pentru activități inovatoare cu: mașini autonome, mașini electrice, car2car communication, talk to the car, control my car over phone etc.
  • Inițiative ale comunităților de creativi de înființare a unor spații de lucru pe STEAM (de exemplu: hub-uri sau cluburi de robotică, de electronică, de artă digitală etc.).

 

Proiectele pot include și:

  • evenimente care promovează educația pentru științe și tehnologie (târguri, expoziții, tabere, competiții pentru elevi)
  • Vizite ale elevilor în institute, muzee și laboratoare de cercetare.

 

Documentație

Click aici pentru a înscrie un proiect

 

 

 

Proiectul Metavers studio, lumea de joacă a elevilor
SmartByte: Inteligența Artificială în mâinile elevilor