În Brașov se dezvoltă industriile înalt tehnologizate sau care produc tehnologie, industria IT și cele creative, care ar putea absorbi în viitorul apropiat tineri cu aptitudini și interese pentru STEAM (știință, tehnologie, inginerie, artă și matematică). Proiectul vine în completarea metodelor didactice clasice cu o abordare alternativă, interactivă a studiului fenomenelor. În același timp urmărește stimularea imaginației, a capacității de a găsi soluții la probleme practice și a înțelegerii conceptului de produs creativ. Prin prezentarea într-o manieră neconvențională, aplicată a fenomenelor proiectul încearcă să stimuleze interesul copiilor către aprofundarea disciplinelor exacte (matematică, fizică, etc.)
Echipa proiectului îi învață pe cei mici cum să gestioneze un proiect de la început la bun sfârșit, să itereze și să caute feedback de la useri, integrându-l în soluțiile lor, să devină inventatori, creatori, nu doar consumatori de tehnologie.
Iată povestea video a proiectului:
Beneficiari direcți: 167 elevi
Finanțare: 9354 lei
Echipa de implementare:
Ciprian Branea – coordonator de proiect, de profesie economist, programator IT de 15 ani, autodidact, maker, pasionat de electronică, tehnologii inovatoare și eco-energy. Pe lângă aplicații software comerciale construiesc și implementez soluții hardware și software pentru instalații interactive pentru muzee, evenimente culturale și de promovare a științei, etc. Implicat în evenimente din zona culturală (Expoziția Celest – 2017 Casa Mureșenilor, Noaptea Muzeelor – 2017, Noaptea Galeriilor – 2017, etc.) și educativ-științifică (SciFest Brașov – 2017, premiul III la concursul de inovare Serendino – 2014)
Prof. Milian Sima – profesor de fizică, Școala nr. 15, Brașov, referent de specialitate
Prof. Adriana Bendea – profesor de matematică-fizică, Școala nr. 9, Brașov, participant la cursuri de dezvoltare orientate către STEM organizate de CEAE (Centrul de Evaluare și Analize Educaționale), referent de specialitate