JURIU ȘI MENTORI

Adrian Lina – ​Coordonator proiecte de îmbunătăţire la Benchmark ​Electronics România

Am acceptat cu plăcere invitaţia de a participa în juriul programului Fondul Stiintescu din partea companiei Benchmark, pentru a răspunde încrederii acordate, dar şi cu dorinţa de a valoriza cât mai eficient selecţia proiectelor – oarecum de pionierat – spre schimbarea în mai bine a proceselor educaţionale din Romania.

Consider ca este de cel mai mare impact, educaţia “aplicată” în special în domeniul STEM pentru elevi, segmentul cel mai flexibil şi receptiv. Pentru că evolutia, în ansamblul societăţii depinde de descoperirea cât mai timpurie a talentelor, orientarea lor vocaţională şi, nu în ultimul rând, de susţinerea capabilităţilor demonstrate.

Andreia Piticaş – ​Specialist programe educaţionale​

Mă bucur să am şansa să susţin programul Stiintescu prin alegerea celor mai dedicaţi oameni şi a proiectelor cu cel mai mare impact. Astfel, experienţa mea la clasă şi în proiecte educaţionale contribuie la împlinirea mult mai multor tineri decât aş putea atinge prin interacţiune directă.

Profesori cu harul de a deschide mintea si starni curiozitatea elevilor vor avea acces la resurse valoroase pentru a aduce sclipire în ochii mai multor tineri si a ii ajuta pe acestia sa se orienteze in domenii de viitor.

Cristi Irimia – General Manager Siemens Industry Software

Îmi place mult ideea Stiintescu şi doresc să contribui la selecţia unor proiecte care să îmbunătăţească procesul educaţional din România. Conceptul “Industry 4.0” schimbă fundamental modul în care oamenii interacţionează cu mediul digital. În opinia mea, educaţia de tip STEM pentru tineri este necesară pentru că România să progreseze de la stadiul de ţară cu o forţă de munca ieftină către nivelul de ţară integrată în ecosistemul digital.

Dana Buzulescu – Inspector Şcolar, ​ Dezvoltarea resursei umane, educaţie permanentă şi mentorat​

În activitatea mea de profesor de fizică şi informatică, precum şi în cea de inspector şcolar, am constatat o scădere a interesului tinerilor pentru studiul şi aprofundarea ştiinţelor. Apreciez faptul că sunt încurajate iniţiativele de proiecte care promovează inovarea, creativitatea, interdiscIplinaritatea, dezvoltarea de abilităţi şi îmi doresc o educaţie aplicată în domeniul STEM pentru dezvoltarea abilităţilor care îi ajută pe tineri să se adapteze unei societăţi în continuă şi rapidă dezvoltare.

Doru Ursuţiu – Prof. Dr. ​Univ. ​şi Manager al Centrului pentru Valorificarea şi Transferul de Competenţe CVTC de la Universitatea “Transilvania”

De mai mulți ani, prin Centrul de Valorizare și Transfer de Competențe (Laboratorul de Creativitate și Clubul CYPRESS – Naţional Instruments) pe care-l coordonez la Universitatea TRANSILVANIA din Braşov – colaborez cu mai multe școli din orașul Braşov – împreună încercând să atragem tânăra generație spre fizică, știință și tehnologie. Considerăm și susținem educația orientată STEM ca fiind extrem de importantă în această epocă a noii revoluții industriale INDUSTRY 4.0 (IoT, Cyber-Physical Systems şi Cloud Computing/Cloud Instrumentation)

Oana Sava – Membru fondator şi de board al Fundaţiei Comunitare Braşov / Marketing şi event manager

Am realizat cu o oarecare tristeţe, în unele momente cheie din viaţă, că multe din lucrurile pe care ştiu să le fac şi care mă diferenţiază ca profesionist se datorează unor experienţe de învăţare avute în afara şcolii şi bazate pe principiul “learning by doing”.
Tristeţea vine din faptul că, ani mai târziu, aceste experienţe extraordinare nu sunt disponibile în sistemul de învăţământ şi sunt arareori găsite în sisteme alternative şi activităţi extracurriculare.
Bucuria dar şi speranţa vine din încurajarea derulării de activităţi care să aducă ştiinţa mai aproape de copii prin programul Fondul Stiintescu – asta poate însemna o nouă generaţie cu abilităţi practice, adaptată şi performantă